"Tränar man kan man äta allt"

Hört den förut? Jo, det har jag också. Vi fungerar nog alla lite olika för nu har jag testat i tre veckor. Det funkar INTE för mig. Första veckan kunde jag visserligen inte träna som vanligt då jag började får lite trassel med halsen (snabbt övergående iofs), men de andra två veckorna har jag tränat som vanligt och ätit allt. Min kropp funkar inte på "allt", så enkelt är det.
 
Ett exempel är när jag laddade med godis en kväll och sprang dagen efter. Har aldrig känt mig så tung, otymplig och trött som då, fick stanna och gå flera gånger och magen krånglade som f-n. Förstår inte hur man kan vräka i sig pasta, bröd och godis innan ett lopp och känna sig laddad. Fast vi är väl olika, återigen.
 
Ett annat exempel är hur dålig utvecklingen, eller rättare sagt frånvaron av utveckling över huvud taget, är inom crossfit. Jag orkar ingenting när jag ätit mackor till frukost. Magen blir som en spärrballong och är bara i vägen i alla övningar man gör, särskilt om man ska "kräla" på golvet och göra smidighetsövningar. Då är det fläsket och svullenheten som sätter stopp, inte o-vigheten. Nää, fy - att äta "allt" när man tränar, det är för mig ren bullshit.