Femte dagen

Min dag började med en stavgångspowerwalk i min älskade favoritskog, Stolpaskogen. Regnskurar och stark doft av höst.
 
När klockan slog 12:00 stod jag redo med en smoothie gjord på banan, mango, blåbär, kokos- och mandelmjölk, mandelsmör, vaniljpulver och kanel, toppad med rostade kokosflarn. Jisses, så gott och så länge sedan jag drack en smoothie. Jag åt även sista portionen av salsakycklingen (enl receptet 4 port, men hos oss räcker det till några fler :o))
 
På eftermiddagen var det dags för styrketräningspass nummer 2 (för veckan). Sex set av övningarna, stentufft och oerhört varmt. Med uppvärmning/rörlighetsträning tog passet drygt 70 min att genomföra. Efteråt var jag helt slut och ganska hungrig så jag åt banan, äpple och en näve blandade nötter till mellis.
 
Hela dagen gick jag runt och var sugen på Åsas (a.k.a Fyscoachen) tomatsoppa med köttfärsbiffar så jag hade förberett lite genom att plocka fram gräsbetad köttfärs från Gröna Gårdar.
 
Ibland är det lite knixigt att laga mat från grunden, men tänker man till lite innan och gör allt i rätt ordning så kan man spara tid. Den här rätten görs enligt boken i två steg och gör man allt förarbete först vinner man lite tid. Se till att hacka och fixa lök och vitlök innan du drar igång köttfärssmeten. Häll upp krossade tomater blandat med kokosmjölk innan du startar med själva soppan. Och framförallt; stek gärna dubbel sats av biffarna och frys in de som inte används till soppan. För mig tar det ca en timme att laga till den här soppan. Kan vara bra att tänka på om man ska äta den en vardagskväll.
 
Den här soppan är oerhört god och väldigt mättande! Ibland, om jag har i kylskåpet, klickar jag ner lite hemmagjord majonnäs i den också. Rekommenderas!
Paleoutmaning