Dag 9

Vaknade tidigt och gav mig ut på en löptur, 40 min i skogen. Jag sprang för den mördade kvinnan i Upplands-Väsby. Alla ska kunna springa var som helst, när som helst och hur som helst utan att behöva känna sig rädd.
 
Löpningen kändes bra, det märks att kroppen mer och mer börjar gå över på fettdrift och orken ökar. Härlig känsla!
 
Efter dusch och lite fix åkte vi iväg till Örebro för att heja på våra crossfitkompisar som skulle tävla på Pennybridge Open. Tyvärr vill inte min dator läsa in bilderna från mobilen så jag kan inte lägga upp några bilder, men det var så kul att följa våra boxkompisars event. Mathilda persade big time på cleans t ex. De var superduktiga hela bunten, Isa kom t ex sjua i Mastersklassen. Grymt kul att kolla och att heja på dem och alla andra duktiga atleter!
Skulle inte säga att jag är speciellt sugen på att tävla, men men blir ju inspirerad till att träna lite hårdare.
 
När man ska iväg sådär på utflykt tycker jag att det är bra att ta med egen matsäck istället för att lita till att man hittar bra mat, det gör man sällan. Nu fick jag inte till någon bild på vår lunch, men vi åt varsin kycklingfilé och en sallad av bladspenat, ruccola och körsbärstomater, toppat med världens godaste dressing, honungsvinägrett. Det smakade gott, det var ju min första måltid för dagen och efter löpningen. Dock måste jag tillägga att jag mådde hur bra som helst efter löpturen och innan första måltiden; lite hungrig, men inte yrslig eller trött och skakig. Ett tecken på att kroppen börjat ställa om till fettdrift, som jag redan konstaterat.
Till mellis, innan vi begav oss hemåt mot Stockholm, så åt vi kalla paleovåfflor med rårörda hallon. Det smakade alldeles ljuvligt gott. Recept kommer i separat inlägg snart.
 
 När vi kom hem var jag sååå trött. Plockade fram en av mina matlådor med lax och sötpotatismos och lassade in, sen var det bara att hoppa i säng.
 
Idag börjar jag jobba. Det ska bli kul! Längesedan jag träffade några av mina kollegor, som jag saknar, så det ska bli jättekul att åka till jobbet strax. Veckan kommer att bli ganska hektisk och min träningsplanering för vecka 33 ser ut som följer:
 
Måndag: 3 000 m rodd (metcon-test) + styrketräning
Tisdag: Stavgång på morgonen + löpning 40 min (inkl metcon-test 3 000 m löpning)
Onsdag: Stavgång på morgonen + styrketräning
Torsdag: Stavgång på morgonen + löpning 30 min
Fredag: Stavgång på morgonen + spinning
Lördag: Styrketräning +  metcon-test (WOD)
Söndag: Löpning 40 min
 
(Morgonpassen är inte "huggna i sten", men ska försöka köra så många jag orkar och kan/hinner)
Paleoutmaning