Dag 24 - hej å hå

Ooooj, vad slut jag var i morse. Fy farao, fick verkligen toktvinga mig upp och direkt in i en relativt kall dusch för att vakna till. Avskyr verkligen sådana morgnar. Det har gått i ett på jobbet idag, möte efter möte efter möte så hela dagen for förbi i ett swisch! :o)
 
Direkt efter jobbet sprang jag ner till gymmet med nya träningsprogrammeringen i högsta hugg. Alltid kul att få nya övningar, men jag har dålig koll på vilka vikter jag fixar på de nya övningarna. Jag ska fr.o.m den här veckan styrketräna fyra gånger per vecka, men nu är passen helt olika så det gör inget om jag tränar två dagar på raken (tror jag, har ställt frågan till coachen). Dagens pass innehöll bl.a front squats, lunges step ups, ringrodd, excentriska pullups och wallballs för att nämna några övningar. Kul pass, annorlunda mot de jag kört de senaste tre veckorna. Har också grym träningsvärk från gårdagens "baluns" - hela ryggen är öm. Good for me!
 
Efter styrketräningen var det dags att hoppa upp på spinningcykeln och leda en 55 minutersklass. Vi körde först en intervallpyramid som är 27 minuter lång och efter det ett block med tabataintervaller i ett hejdlöst tempo. Så jäkla skönt att få skena iväg och bara ge järnet på slutet.
 
Har ett litet dilemma med maten såna här kvällar; jag hinner ju för fasen inte äta innan ätfönstret har stängt, haha! Nu hann jag trycka i mig en banan direkt efter passen och sen åt jag faktiskt lite mat ändå, fastän att klockan var mer än 20. Fattar inte hur jag annars ska hinna fylla på depåerna och orka träna dagen efter igen. Jaja, det där är ju oftast inget problem eftersom jag så sällan tränar två pass direkt efter varann.
 
Lunch åt jag ute idag då vi firade av en kollega som ska sluta. Jag åt hamburgare utan bröd och plockade ihop lite sallad och "tyngre" grönsaker så jag blev mätt. Hade dock missat att ta med mig ägg till mellanmål - det är helt klart det allra bästa innan träning och för att hålla sig o-hungrig länge.
 
Är jag pigg imorgon så ska jag försöka ta mig till boxen på morgonkvisten och träna. Ska bland annat köra power cleans, men jag är så osäker på tekniken (och vilken vikt jag fixar) så jag vill gärna prova lite ifred först. Men det är bara om jag orkar. Sömnen är viktigast!
Paleoutmaning
2
Yasmine

en du får väl helt enkelt bara börja äta senare på såna dagar så att du kan äta efter träningen på kvällen! Jag jobbar olika tider och anpassar bara efter det. funkar jättebra för mig

Svar: Absolut, visst kan man göra så och det har hänt att jag har gjort det också!
Lotti

Tobias

Ett styrketränings- och sedan ett spinningpass på det. Låter tungt! Vilket kaloriintag ligger du på?

Jag tränar själv CrossFit på morgonen och brassejitsu på kvällen och då är jag tvungen att se till att käka ordentligt med mat för att återhämta mig och palla med.

Svar: Jag jobbar som spinninginstruktör bl.a och då och då får man räkna med att hoppa in för en kollega som är sjuk eller så. Ganska ovanligt att jag kör två pass på direkt efter varann, alltså. Det var inte allt för tungt eftersom det ena passet var styrka och det andra kondition.

Jag har ingen aning om mitt kaloriintag utan äter tills jag är mätt och jag äter när jag är hungrig (förutom under de 16 h/dygn då jag fastar). Jag känner att jag behöver ingen siffra för att veta när det räcker med mat eller när jag behöver mer (det varierar ju dessutom), utan lyssnar på kroppens hunger- och mättnadssignaler under de åtta timmarna jag äter.
Lotti