Dag 15

Det var skönt att sova ut, det behövde jag. I slutet av veckan var jag sjukt trött och då är det bara att lyssna på kroppen och vila, vilket jag också gjorde. Att ta en hel vilodag gjorde gott.
 
Den femtonde dagen i den här utmaningen var en fantastisk sommardag och just då stannade jag inomhus och storstädade. Så galet, men nödvändigt. I morse när jag gick upp njöt av varje syn i lägenheten, älskar när det är nystädat och fint!
 
Första måltiden bestod av en "man-tager-vad-man-haver-sallad" bestående av isbergssallad (inte min favoritingrediens i en sallad, den är så "vattnig"), tomat, gurka, räkor, ägg och egentillverkad aioli (samma recept som min majonnäs, men man lägger till kajennpeppar innan mixningen och vitlök efter egen smak efteråt).
 
När jag hade städat klart var klockan ganska mycket och jag tvekade en stund på om jag öht skulle hinna styrketräna också, men efter en stunds överläggande med mig själv kom jag fram till att lördag är den absolut lämpligaste dagen för att inte kasta omkull hela nästa veckas planering. Så då fick det bli så.
 
Det var dags att köra färre reps, men desto fler set, nämligen åtta. Supersettade, så passet gick lite snabbare.
 
På kvällen grillade vi hamburgare. Jag hade tagit fram 1,2 kg köttfärs och gjorde 12 hamburgare av köttet. Vi åt bara varsin, så resten åker in i frysen/kylen för framtida bruk.
Paleoutmaning