Dag 28-29-30 - magsjuka

Det har varit tyst här ett par dagar, har legat nästintill däckad i två dygn på grund av magsjuka. Redan i fredags, då jag körde spinning, kände jag mig märkligt svag/trött och tänkte direkt att det kanske behövs lite mer vila (trots helvila dagen innan). Mådde lite halvmärkligt på fredagskvällen, inte alls hungrig och liksom svag. På lördagen när jag vaknade kände jag inte så mycket, förutom att jag var väldigt trött, frusen och orkeslös så jag stannade kvar i sängen och vilade lite. Sen, efter lunch, började jag plötsligt må akut illa och kräktes. Urk. Drog mig till minnes att jag hört att flera på jobbet drabbats av magsjuka, så min vilda gissning är att någon på jobbet smittat mig.
 
Ja, så det har inte varit så mycket att skriva om, ingen träning och inte så mycket mat heller. Har ätit litegrann idag och fått behålla det och känner att krafterna så smått kommer tillbaka. Tänkte jobba imorgon, men skippar nog träning, imorgon i alla fall.

Dag 26 & 27 - intensiva dagar

Nu har det varit lite stressigt några dagar, men jag har tränat på pretty much enligt schemat. Igår blev det helvila pga aktiviteter med jobbet och att kroppen helt enkelt behövde det. I helgen blir det ganska lugnt och jag ska verkligen passa på att sova, träna och fixa. Återkommer!
Paleoutmaning

Dag 25 - tryck i backarna

Nädu, det blev ingen styrketräning på morgonen, istället snoozade jag järnet så länge jag bara kunde, haha. Är så vansinnigt morgontrött just nu, jag som brukar vara världens piggaste lärka på morgonkvisten. Hoppas på ändring för det är så skönt att hinna med ett morgonpass.
 
Löpningen däremot, den blev av! På dagens program stod distanslöpning 60 minuter med tryck i alla backar. Räknar man allt som går lite uppför - som jag gjorde - så blir det ungefär 342 backar på min runda. Skämt åsido, det blev många backar, dock kanske inte 342 st, men jag tryckte på himla bra, tycker jag. Ändå kom jag inte mer än drygt 9 km på 60 minuter. Sämre fart än jag hade trott, men jag får väl vara lite nöjd ändå.
 
Maten har funkat helt okej. Åt grekinspirerad sallad till lunch (hemmagjord) med honungsvinägrett och på kvällen, efter löpningen, tryckte jag i mig 100 gram rökt lax, en grönsallad, en näve nötter och en banan. Mätt och nöjd och nu ska jag gå och sova så jag är pigg imorgon bitti.
Paleoutmaning