Kycklingsallad med parmesan

 
Ingredienser (1 port)
1 kycklingfilé (grillad eller lagad i ugnen, kall)
Bladspenat
Isbergssallad
Tomat
Gurka
Riven morot
Pinjenötter
Parmesan (av god kvalitet för bästa smak)
 
Gör så här
1. Lägg bladspenat och isbergssallad på botten i tallriken
2. Blanda ner tomat, gurka och riven morot
3. Om du vill ha dressing (recept på min bästa vinägrett kommer snart!) - blanda ner den nu
4. Skiva kycklingfilén och lägg överst
5. Garnera med riven parmesan och pinjenötter (godast om de är rostade)
Kycklingsallad med parmesan

Älskade frukost!

Bananpannkaka toppad med agavesirap, skivad banan och blåbär - en verklig favorit hos mig, men den har fått konkurrens...
 
... av dagens frukost; skivad banan, päronbitar, hallon, hemgjord granola (paleostyle) och lite tjock och fet kokosmjölk i botten. Så gott och så enkelt.
 
Jag gillar frukost. Nä, jag älskar frukost och det märks nog. Det roliga är att jag trodde att jag skulle längta ihjäl mig efter surdegsbröd (det gör jag, fast bara ibland), juice, turkisk yoghurt och Gouda-ost, men det gör jag faktiskt inte, inte längre ska jag tillägga. Jag trodde också att frukostarna skulle bli allra svårast att få till, men som man märker om man söker bland recepten här så står ju frukostarna för den stora delen i receptbanken. Idag var jag supernära att nalla lite av den turkiska yoghurten som finns i kylen, men eftersom jag har en krånglande mage och nu behöver vara lite striktare med vissa saker (lagrad ost går bra!) så besinnade jag mig och det är jag glad för. Dagens frukost var verkligen jättegod och mättande, så den blir det fler gånger.

Mellis med äpple och mandelsmör

 På jobbet har jag alltid en burk mandelsmör och det passar alldeles fantastiskt bra som dip till äpplen. Och så är det mättande också! Jag brukar pudra äppelklyftorna med kanel och sedan dippa. Supergott!