Fruktfrukost

Julhelgen, och stressen inför, är över. Känns rätt skönt, även om jag älskar julen.
Än återstår några lediga dagar innan det är dags att dra igång 2015 på allvar. Vår jul har varit tokmysig och efter att de sista förberedelsna klarats av också avslappnad och härlig. Jag har ätit julmat som aldrig förr och det beror nog främst på att jag under de två föregående jularna inte ätit nån julmat alls (p.g.a utlandsresa bl.a).
 
Nu blir det andra bullar när det gäller kosten. Slarvet minimeras från och med idag och på gång har jag en utmaning, som startar den 16 januari. Mer om den senare.
 
Dagen startade med den enklaste frukosten av dem alla - fruktfrukost. Jag använde ett äpple, en banan, en clementin, några paranötter och pudrade över lite kanel. Så gott och så enkelt.
 
Fruktfrukost

Mycket nu

December är en fulltecknad månad och tiden räcker inte till allt man vill, men jag återkommer snart igen! :-)
 
 

Norska superintervaller

Ja, då kan vi bocka av norska superintervaller i #jävligtjobbigjulkalender (lucka nummer 5)! Jag lade in dem i gårdagens spinningpass och deltagarna verkade gilla denna form av intervaller. Har jag aldrig testat denna intervallform förut och jag tyckte också de var jätteroliga och väldigt jobbiga - precis som det ska vara.
 
Norska superintervaller sägs ligga bakom Björgens, Johaugs mfl framgångar i skidspåren. Man kör 4 x 4 minuter med 3 minuters vila mellan intervallerna. Tanken är att man ska ligga på tröskelpuls under intervallen, vilket för oss motionärer borde vara runt 85% och under vilan ska pulsen ligga på ca 70%. Måste testa dessa under löpning också!
Bilden är lånad från langd.se
Före-jul-utmaning - Norska superintervaller - Spinning